Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Spaanse taal --- Luistervaardigheid --- Oefeningen. --- Spreekvaardigheid --- Zelfstudie --- Leermiddelen.
Choose an application
grammatica --- Didactics of Italian --- Grammar --- Italiaans --- #KVHA:Taalkunde; Italiaans --- #KVHA:Taalonderwijs; Italiaans --- #KVHA:Grammatica; Italiaans --- #KVHA:Zelfstudie; Italiaans --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Doelstelling: De docenten van de Franse vakgroep aan Hogeschool Gent - Departement Vertaalkunde Mercator, vonden dat sommige hoofdstukken grammatica niet meer in de colleges moesten behandeld worden, en dat deze best tot zelfstudiepakketjes konden worden verwerkt. Zo zou meer tijd kunnen besteed worden aan andere onderwerpen (vb. aan moeilijkere stukken grammatica, meer mondelinge oefeningen, etc.) In het kader van dit project is de bedoeling van deze scriptie de creatie van een zelfstudieprogramma Franse grammatica voor de studenten van de eerste kandidatuur. Middelen of methode: We bekeken eerst een aantal factoren die het leerproces beïnvloeden (de leercyclus van Kolb, het psycho-affectieve veld, de leerstijlen, etc.) en namen enkele nieuwe onderwijsmethoden (probleem- en projectgestuurd onderwijs) onder de loep. Voor de selectie van de hoofdstukken grammatica vroegen we advies aan de docente Franse grammatica en namen we een enquête af bij de studenten van de tweede kandidatuur. Bij de totstandkoming van het computerprogramma maakten we gebruik van a.c.e 1.5 en van Blackboard. Resultaten: Het resultaat van deze scriptie is de uiteindelijke creatie van een zelfstudieprogramma Franse grammatica voor de studenten van de eerste kandidatuur.
A.c.e. --- Alternatieve onderwijsmethodes. --- Blackboard. --- Enquête. --- Leercyclus van Kolb. --- Leerstijlen. --- Probleem- en projectgestuurd onderwijs. --- Psycho-affectieve veld. --- Zelfstudie. --- Zelfstudiepakket met oefeningen op CD-ROM. --- Zelfstudieprogramma.
Choose an application
Kansen en bedreigingen voor organisaties dienen zich in een steeds hoger tempo aan. Een noodzakelijke voorwaarde om onder deze toenemende druk optimaal te blijven presteren is een andere inhoud geven aan leren.De methode van Zelfsturend leren sluit aan bij deze voorwaarden. Bij zelfsturend leren geven leidinggevenden en medewerkers zelf actief sturing aan het leerproces. Op basis van directe ervaring en betekenisverlening, formuleren en concretiseren zij persoonlijke en gemeenschappelijke leerdoelen. Zelfsturend leren is effectief en inspirerend omdat het direct ingaat op leervragen en ontwikkelbehoeften van werknemers van hoog tot laag in de organisatie. (Bron: covertekst)
Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- zelfstudie --- zelfgestuurd onderwijs --- Zelfstudie --- Onderwijs --- Probleemgestuurd leren --- Studiemethode --- Organisatieleer --- Ervaringsleren --- Zelfsturend team --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:316.334.2A500 --- #SBIB:35H300 --- #SBIB:003.IO --- #PBIB:2000.4 --- organisatiepsychologie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Organisatiesociologie: algemeen --- Organisatieleer: algemene werken --- 65.013 --- 371.21 --- Bedrijfsopleidingen
Choose an application
Uit de inhoud: Deel 1 Zelfgestuurd leren als brede competentie: De belangstelling voor de competentie 'zelfgestuurd leren' groeit - Praktijkvoorbeelden uit de eerste graad en de tweede én derde graad van het ASO - Het begrip 'zelfgestuurd leren' - Groeien naar zelfgestuurd leren - Een ondersteunende aanpak in de school - Een ondersteunende en stimulerende aanpak vanwege actoren buiten de school. Deel 2 Een waaier praktijkvoorbeelden; Verklarende woordenlijst; Geannoteerde bibliografie en referentielijst; Bijlage: Van 'zelf werken' naar 'zelfverantwoordelijk' leren. (Bron: www.maklu.be) Waarom zou je leerlingen hun leerproces niet méér in eigen handen laten nemen? Hoe kan je hun zelfstandigheid opbouwen? Wat doe je om de competentie 'zelfgestuurd leren' te realiseren? De kennismaatschappij verlangt immers dat individuen flexibel en zelfstandig informatie verwerken, keuzes kunnen maken en hun verantwoordelijkheid opnemen. Dit Inspiratiehandboek vormt een prima kennismaking met het thema en toont in een tiental praktijkvoorbeelden hoe sommige scholen met hun leerlingen aan de competentie 'zelfgestuurd leren' werken. Studiewijzers, rolwisselend leren, andere groepsindelingen, een speciaal taken- en toetsenbeleid of reflectieactiviteiten kunnen leerlingen meer greep op hun eigen leerproces geven. Het boek beschrijft hoe school en leerkracht naar zelfgestuurd leren kunnen evolueren en inventariseert acties die zij - of schooloverstijgende instanties - kunnen ondernemen. De praktijkvoorbeelden zijn een inspiratiebron: scholen en leerkrachten kunnen de voorbeelden die hen aanspreken naar hun persoonlijke context en profiel vertalen.
Onderwijskunde --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Zelfstudie. --- Studiemethode. --- Psychologische pedagogiek. --- Secondary education --- Didactic strategies --- didactische processen --- zelfstudie --- zelfgestuurd onderwijs --- Zelfstudie ; secundair onderwijs --- #PBIB:+SLO 220.92 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #A0308A --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 371.31 --- 373.5 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Onderwijs 37 --- didactiek --- leren --- zelfstandig leren --- 373 --- lerarenopleiding --- pedagogie --- uitgever Jacques Perquy ; leden van de werkgroep in opdracht van de Raad Secundair Onderwijs van de Vlor Wilfried Boels, Nathalie Ceulemans, Felix Claus [et al.] --- zelfgestuurd leren --- 450.8 --- secundair onderwijs --- studiemethoden --- 454.21 --- 489.4 --- Differentiatie --- Leerprocessen --- Leersituaties --- Leren leren --- Onderwijs --- Praktijk --- Zelfgestuurd leren --- Zelfstandig leren --- 474.9 --- 371.385 --- Inspiratie --- Leren --- Onderwijsorganisatie --- Zelfgestuurd onderwijs --- 454.2 --- Zelfontdekkend leren --- Zelfstandig werken --- 031987.jpg --- zelfsturend leren --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : Leeromgeving --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Didactische werkvormen --- Secundair onderwijs --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Didactiek --- 371.1 --- 371.21 --- differentiatie --- hoger onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Zelfstudie --- 484.2
Choose an application
Het unieke van deze cd-rom is dat begeleid leren in een openleercentrum in beeld wordt gebracht vanuit drie invalshoeken: die van de leerkracht, die van de leerling en die van de school als organisatie. Het is immers duidelijk dat een school zich op begeleid zelfstandig leren moet organiseren: lessenroosters moeten aangepast worden, infrastructuur moet voorzien worden, didactische invulling en evaluatie moeten georganiseerd worden, enz. Deze cd-rom biedt een verhelderende kijk op de praktijk van begeleid zelfstandig leren.
Leerplanontwikkeling --- Didactisch proces --- Leermethode --- Leermiddel --- Didactic strategies --- interne pedagogische begeleiding --- zelfstudie --- 371.3 --- #PBIB:2004.1 --- begeleid zelfstandig leren --- open-leermateriaal --- 454.2 --- didactiek --- leermiddelen --- leeromgeving --- onderwijs --- openleercentrum --- 371.385 --- Begeleiding --- Onderwijs --- Zelfstandig leren --- Begeleid zelfstandig leren --- Open leercentrum --- leerlingenbegeleiding --- secundair onderwijs --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Onderwijsstrategieën
Choose an application
In dit boek worden huidige inzichten uit verschillende leertheorieën verbonden met het leren van leerlingen in de school. Vragen voor docenten als: 'Hoe kan ik leerlingen het best een bepaald gedrag aanleren?' of 'Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren?' worden beantwoord. De antwoorden worden theoretische en praktisch onderbouwd. naast de behandeling van deze aan vakinhouden gerelateerde vragen, wordt tevens een hoofdstuk gewijd aan de vraag hoe leerlingen beter zelfstandig kunnen leren. Ook probleemoplossen komt uitgebreid ter sprake als een complexe vaardigheid die in alle professionele contexten belangrijk is. De schrijvers maken duidelijk hoe probleemoplossen tot op zekere hoogt geleerd kan worden. (Bron: covertekst)
#KVHB:Cognitieve psychologie --- leerstijlen --- probleemoplossen --- Cognitive psychology --- zelfstudie --- leertheorieën --- probleemoplossend denken --- Objectives of teaching --- Educational psychology --- onderwijspraktijk --- 371.01 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- didactiek --- leren leren --- 415.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Geheugen --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leren --- Probleemoplossend denken --- Zelfstandig leren --- behaviorisme --- cognitieve ontwikkeling --- geheugen --- handelingsstoornissen --- leerdoelen --- leerprocessen --- leren --- zelfstandig leren --- 415.4 ) Leerpsychologie --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Hogere geestelijke functies --- leerpsychologie --- probleemoplossing --- onderwijzen
Choose an application
Vocabulary --- English language --- 801.1 --- Engels, handboeken --- E020264.jpg --- Engelse woordenschat --- Taal en letterkunde overige talen --- 802.0 --- Engels --- didactiek --- enge 844 --- taalgebruik --- woordenschat --- 81'37 --- 844 --- Zelfstudie --- oefeningen --- 485.2 --- Handboek/cursus --- handboek --- 485.22 --- 802.0 Engels. Engelse taalkunde --- Engels. Engelse taalkunde --- Engels - idioom, taalverrijking --- Semantiek --- Idioom (woorden en uitdrukkingen) * --- Taal en letterkunde; overige talen --- Contains audio-visual material --- EFL (English as a foreign language) --- English as a foreign language --- English as a second language --- English to speakers of other languages --- ESL (English to speakers of other languages) --- ESOL (English to speakers of other languages) --- TESL (English to speakers of other languages) --- Grammar --- Vocabulaire --- Anglais (Langue) --- Textbooks for foreign speakers --- Composition and exercises --- Manuels pour allophones --- Composition et exercices --- 814 --- anglais vocabulaire --- Engels woordenschat --- opleiding talen --- formation langues --- Diction --- Lexicology --- Germanic languages --- Vocabulary - Problems, exercises, etc. --- English language - Textbooks for foreign speakers. --- Vocabulary - Problems, exercises, etc --- English language - Textbooks for foreign speakers --- English language - Grammar - Problems, exercises, etc
Choose an application
In Competentiegerichte leeromgevingen wordt een overzicht gegeven van de praktijk van competentiegericht onderwijs. Er wordt ingegeaan op vragen als: Wat betekent competentieleren voor het onderwijs? Met andere woorden, hoe kan een docent, opleider, onderwijsontwerper of onderwijsmanager het onderwijs competentiegericht(er) maken? In dit boek wordt inzichtelijk gemaakt dat er diverse manieren zijn waarop een competentiegerichte leeromgeveing kan worden vormgegeven. Zowel aspecten van onderwijsontwerp als onderwijsuitvoering komen aan de orde in de vier delen van het boek. (Bron: covertekst)
Arbeids- en organisatiepsychologie --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Leeromgeving. --- Onderwijskunde. --- Competentiegericht onderwijs. --- Competentieleren. --- Human resource management(=HRM). --- Overheidsmanagement: personeel. --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- didactiek --- Hoger onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsvernieuwing --- Competentiemanagement --- Bedrijfsopleidingen --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- hoger onderwijs --- Competentiegericht opleiden --- #SBIB:35H2103 --- #SBIB:35H303 --- #SBIB:IO --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Management --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 360 --- 489 --- competenties --- economie --- leeromgeving --- management --- onderwijs --- 371.39 --- 489.4 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentieleren --- Leeromgeving --- beroepsopleiding --- competentiegericht onderwijs --- competentiegerichte leeromgeving --- competentiegerichte toets --- elektronische leeromgeving --- 371.3 --- 378 --- Personeelsmanagement bij de overheid: vorming en opleiding --- Organisatieleer: mensen --- Hoger onderwijs; algemeen --- 454.21 --- ICT --- curriculum vitae --- 454.21 ) Projectonderwijs --- projectonderwijs --- Competentiegericht onderwwijs --- D40943.jpg --- Didactische werkvormen --- onderwijspsychologie --- Nederland --- competentiegericht leren --- 331.36 --- 331.5 --- 378:331 --- 450.46 --- Competenties --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- arbeidsmarkt --- leren leren --- onderwijsonderzoek --- politieke sociologie --- zelfstudie --- 454.2 --- competentie (ler) --- Leerpsychologie --- Leren --- opleiding --- virtueel bedrijf --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- hogescholen en de bedrijfswereld --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Arbeidsmarkt --- Personeelsmanagement --- Motivatie --- Opvoeding en onderwijs --- Innovatie --- Leermethoden --- Leermiddelen --- 370.02 --- Bedrijfsopleiding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leermethode --- Leermiddel --- Competentie --- Pedagogie --- 20e eeuw
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|